Vols reduir el malbaratament alimentari? 5 hàbits essencials per aconseguir-ho

Feliç dia a tothom! Desitgem que hàgiu gaudit de la pausa de Setmana Santa! Heu pogut carregar les piles? Nosaltres una miqueta ;). També hem aprofitat per agafar idees noves pel projecte; nous articles, i algunes sorpreses que aniran veient la llum amb el temps :).

L’article d’aquesta setmana està relacionat amb el retorn de les vacances. Segur que us ha passat que se us fan malbé, sense voler, aliments a la nevera, per ser fora de casa més dies dels habituals, o simplement per falta d’organització i temps. És normal! Som humans, i aquestes coses passen! Però sap greu, oi? És una pena haver de llençar menjar… Per això avui parlem de com evitar-ho!


5 hàbits que ens ajudaran a consumir més conscientment i a estalviar diners! Parlarem d’organització i planificació, de conservació, de sostenibilitat i de moltes coses més.


Comencem?


01. MENÚ SETMANAL I LLISTA DE LA COMPRA


Una cosa que hem anat aprenent amb el temps, i un concepte que es repeteix en algun altre dels consells, és que invertir temps en planificar ens n’acabarà estalviant més endavant. Això és essencial!


Així doncs, el primer que et recomanem (nosaltres portem fent-ho ja des de fa gairebé un any), és organitzar què menjaràs cada dia de la setmana i tot seguit fer la llista dels ingredients que necessites. Així compraràs únicament el que saps que faràs servir, evitant haver de llençar menjar.



A l’hora de fer la planificació mira quins ingredients ja tens a la nevera! Consumeix allò que tens abans de comprar de nou.


Aquest és un hàbit que potser costa una mica d’agafar, però us assegurem que ajuda a estalviar diners i molt de temps. Una vegada t’hi acostumis et semblarà increïble no haver-ho fet abans.



02. MEAL PREP


També en la mateixa línia de la planificació i l'organització hi ha el que últimament es coneix com a meal prep. Consisteix en tallar, rentar, bullir, coure… tots aquells aliments que sigui possible, és a dir, deixar els àpats de la setmana mig preparats per tal d’estalviar temps més endavant.


Això s’acostuma a fer els diumenges, o algun dia de festa, per poder invertir unes quantes horetes a la cuina. Ja veuràs que estalviaràs moltíssim temps durant la setmana, i et farà, fins i tot, més il·lusió cuinar a casa.


Pots bullir pastes i llegums, preparar sofregits, tallar fruita, netejar enciam, api i pastanagues, preparar vinagretes i salses, tallar i congelar pa, etc. En definitiva, cuidar del teu jo del futur! ;)



03. SEGUR QUE ET MENJARÀS TOT AIXÒ?


Per a nosaltres, un dels grans enigmes de la cuina és saber quant menjar necessitem. Habitualment cuinem més quantitat del que finalment serem capaces de menjar, i acaba quedant al plat i finalment a la brossa. Per tal que això no passi, et recomanem que abans de cuinar facis l’acte conscient de preguntar-te sincerament quanta gana tens i quant menjar necessites; així llençaràs menys menjar!



04. PARLEM DE DATES


A qui no li ha passat de retrobar un cogombre al fons del calaix de les verdures que sembla que comença a caminar? Per tal d’evitar que els aliments es facin malbé (i haver-los de llençar), procura “ordenar-los” per prioritat de consum, és a dir, posant aquells que caldria consumir abans al davant d’aquells més frescos. Així, en el moment d’obrir la nevera, no et caldrà pensar tant.


El mateix amb els aliments que tenen data de caducitat, i aquells que es guarden a temperatura ambient; quan guardis la compra tingues-ho en compte!



05. QUÈ NECESSITA CADA ALIMENT?


Per acabar, parlem de com caldria guardar els aliments perquè durin més, us en posem alguns exemples:

  • Procura guardar les patates i les cebes separades; es conserven millor.

  • Pastanagues i bròquils pansits? Posa’ls en remull durant unes hores: veuràs que tornen a agafar color i consistència.

  • Guarda els aliments en recipients hermètics perquè durin més (formatges i embotits, verdures, fruites tallades…), si pot ser que siguin de vidre!

  • Hi ha aliments que no han d’anar a la nevera: cebes, patates, alls, tomàquets, plàtans, pinya… Així conserven millor el gust. I n’hi ha d’altres que sí, tingues-ho en compte per gaudir més i explorar-ne les millors versions.

Aquests són alguns casos de què necessita cada aliment per conservar-se millor, però n’hi ha més! És qüestió d’anar-los coneixent per millorar la seva conservació i el seu aprofitament.



Fins aquí l’article d’aquesta setmana! Com ho veus? Posaràs en pràctica algun d’aquests hàbits? Esperem que sí! Fes-nos-ho saber als comentaris o a les nostres xarxes socials: Instagram i Facebook!


Fins la setmana que ve!!!



48 views0 comments

Recent Posts

See All
calAlba_portadaweb.png