Les nous: no poden faltar mai a la teva dieta

Updated: Jan 9

Les nous són originàries d’Orient Mitjà, però al nostre país fa milers d’anys que ja s’hi cultiven. Són considerades una font essencial de nutrició que ens arriba a la tardor per menjar durant l’hivern.


PROPIETATS NUTRICIONALS

Les nous ens aporten més de 19 vitamines i minerals, com ara el manganès que incrementa l’eficiència del nostre sistema immunitari i no és fàcil d’obtenir a la dieta, el coure que ajuda a la formació de glòbuls vermells, i el zinc, element essencial per un bon estat de la pell, les ungles i els cabells entre altres propietats. A més, les nous també són font de fòsfor, magnesi i potassi que ajuden a un bon manteniment ossi.


Aquest fruit sec conté vitamines del grup B com ara la B1, B2, B3 i B6, importants en l’assimilació dels nutrients, en la salut cardiovascular i el rendiment intel·lectual.

Les nous també són riques en antioxidants per la seva aportació de Vitamina E que té efectes antienvelliment i que ajuda a prevenir malalties.


D’altra banda, també són riques en àcids grassos poliinsaturats com ara l’omega 3 i l’omega 6, que tenen un efecte cardiosaludable, contribueixen a reduir els nivells de colesterol dolent i tot gràcies a les seves propietats antiinflamatòries, antitrombòtiques i antiarrítmiques.


Una ració de 30 gr. diaris de fruits secs és ideal. L'idoni és guardar-les amb closca, per així evitar-ne l'enranciment dels olis essencials. Per consumir-les, és millor posar-les en remull tota la nit i torrar-les al forn uns quants minuts.


Les nous les podem trobar a prop de casa, promovent així la producció local i consumint un producte més fresc i bo. Les podem menjar soles, amb mel, en pans, amanides, postres, etc.




40 views0 comments

Recent Posts

See All
calAlba_portadaweb.png