El món dels greixos saludables

Updated: Jan 9

Benvolgudes i benvolguts! Avui i durant les setmanes que venen parlarem dels greixos saludables: aquells grans aliats en alimentacions low carb.


Per començar, cal distingir entre dos tipus diferents d’àcids grassos:

  • Els àcids grassos saturats (aquells que són sòlids a temperatura ambient com ara l’oli de coco, la mantega, el ghee…).

  • Els àcids grassos insaturats (aquells que són líquids a temperatura ambient com ara l’Omega 3 i 6, l’oli d’oliva…).


En aquest article parlarem dels greixos saturats. Comencem!



L’OLI DE COCO: EL PROTAGONISTA DELS GREIXOS SATURATS DE CADENA MITJANA


Dins del grup dels àcids grassos saturats n’hi ha de dos tipus:

  • Els de cadena llarga (que s’emmagatzemen al nostre organisme i s’anomenen LCT)

  • Els de cadena mitjana (els que són capaços de passar de l’intestí al fetge on es descomponen i transformen en energia i calor i s'anomenen MCT).

Aquests últims, juntament amb els greixos insaturats són els que més ens interessen. Parlem-ne!


El 85% de l’oli de coco està constituït de greixos saturats, sent el 65% d’aquest MCT.


Com hem explicat ja en l’article “La màgia de l’oli de coco”, aquest té amplis beneficis en l’àmbit de la cosmètica (enfortiment del cabell i la pell, neteja de les dents, entre altres coses).


A més, ens ajuda a reduir la inflamació i a enfortir el sistema immunitari.


El que és encara més fascinant és l’efecte que té aquest aliment en altres greixos i nutrients. I és que l’oli de coco ajuda a assimilar minerals com el calci i el ferro, augmenta l’HDL (el colesterol bo) en sang, accelera el metabolisme i ens fa més energètics. Tot un superaliment!


No podem oblidar la mantega, el ghee i el formatge rocafort: aliments també molt rics en MCT.

GREIXOS MCT EN LLOC DE CARBOHIDRATS


Consumir greixos MCT en lloc de carbohidrats és un dels pilars de l’alimentació keto. Els greixos MHC, tot i no proporcionar una energia tan immediata com els sucres, ens aporta energia concentrada i constant; ens alliberen dels pics de glucèmia responsables per exemple dels canvis d’humor.


A més, aporten sensació de sacietat; ideals per a aquelles persones que vulguin aprimar-se, ja que, a més, augmenten l’energia cel·lular i disminueixen l’acumulació de greix en l’organisme.


Interessant, oi? Els pròxims dies parlarem de receptes que es poden elaborar amb aquests greixos!


Fins la setmana que ve!


Recorda compartir el nostre contingut si el trobes interessant! :)






62 views0 comments

Recent Posts

See All
calAlba_portadaweb.png